Spanningshoofdpijn (Tension type headache)

Onze manueel therapeuten bij Fysiotherapie Balade in Waalwijk zijn speciaal opgeleid voor het behandelen van spanningshoofdpijn. Door middel van onze unieke behandelmethode dry needling en manuele therapie van de hoog cervicale wervelkolom, kunnen wij er voor zorgen dat je spanningshoofdpijn verminderd of zelf helemaal verdwijnt. Wil je meer informatie over het behandelen van spanningshoofdpijn en wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en/of lees hieronder nog meer achtergrond informatie.

Spanningshoofdpijn: onze unieke behandelmethode in Waalwijk

Vaak kunnen triggerpoints in de nek en vanuit de schedelrand (tussen je hoofd en nek), of de gewrichten van je nek spanningshoofdpijn (tension type headache) veroorzaken. Deze triggerpoints kunnen effectief behandeld worden middels triggerpoint therapie en dry needling. Fysiotherapie Balade is uniek in het behandelen van deze triggerpoints en in het behandelen van hoofdpijnklachten. De meeste fysiotherapeuten mogen met dry needling alleen de lage nekspieren prikken. Bij Fysiotherapie Balade zijn onze therapeuten speciaal opgeleid om ook hoog in de nek en in de schedelrand te mogen behandelen. En juist worden hoofdpijnklachten zoals spanningshoofdpijn getriggerd vanuit de triggerpoints vanuit de schedelrand en de hoge nek! Ook zonder het gebruik van naalden kunnen wij bij fysiotherapie Balade in Waalwijk, middels triggerpoint therapie spanningshoofdpijn effectief behandelen.

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken het behandelen van triggerpoints van de spieren uit de nek effectief is bij spanningshoofdpijn. Vooral het behandelen van spieren uit de nek door middel van dry needling en triggerpoint therapie effectief  in het verhelpen en verminderen van migraine klachten.

Verschijnselen spanningshoofdpijn (tension type headache)

Wat zijn de verschijnselen van spanningshoofdpijn

• De pijn zit aan beide kanten van uw hoofd, rondom uw hoofd of in de nek.
  • De pijn is drukkend, knellend of als een strakke band om het hoofd.
  • De pijn is licht tot matig.
  • De spieren van de schouders, nek en schedel zijn vaak extra gevoelig.
  • U kunt ook last hebben van fel licht of hard geluid.
  • Misschien heeft u minder zin in eten, maar u bent niet misselijk.
  • Bij inspanning, zoals traplopen, wordt de pijn niet erger.
  • De pijn duurt minuten tot vele dagen.
  • Bij spanningshoofdpijn lukt het meestal wel om door te gaan met uw bezigheden.