Hoofdpijn uit de nek (cervicaal gerelateerde hoofdpijn)

Onze manueel therapeuten bij Fysiotherapie Balade in Waalwijk zijn speciaal opgeleid voor het behandelen van cervicogene hoofdpijn. Door middel van onze unieke behandelmethode dry needling en manuele therapie van de hoog cervicale wervelkolom, kunnen wij er voor zorgen dat je spanningshoofdpijn verminderd of zelf helemaal verdwijnt. Wil je meer informatie over het behandelen van spanningshoofdpijn en wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en/of lees hieronder nog meer achtergrond informatie.

Hoofdpijn uit de nek (cervicogene hoofdpijn): onze unieke behandelmethode in Waalwijk

Vaak kunnen triggerpoints in de nek en vanuit de schedelrand (tussen je hoofd en nek), of de gewrichten van je nek hoofdpijn (cervicogene hoofdpijn) veroorzaken. Deze triggerpoints kunnen effectief behandeld worden middels triggerpoint therapie en dry needling. Fysiotherapie Balade is uniek in het behandelen van deze triggerpoints en in het behandelen van hoofdpijnklachten. De meeste fysiotherapeuten mogen met dry needling alleen de lage nekspieren prikken. Bij Fysiotherapie Balade zijn onze therapeuten speciaal opgeleid om ook hoog in de nek en in de schedelrand te mogen behandelen. En juist worden hoofdpijnklachten zoals spanningshoofdpijn getriggerd vanuit de triggerpoints vanuit de schedelrand en de hoge nek! Ook zonder het gebruik van naalden kunnen wij bij fysiotherapie Balade in Waalwijk, middels triggerpoint therapie hoofdpijn effectief behandelen.

Ook kan een blokkade van een gewricht in de nek of een verminderde controle van de nekspieren hoofdpijn veroorzaken. Bij Fysiotherapie Balade onderzoeken we daarom de functies van je nek en bekijken welke structuren de oorzaak van je hoofdpijn veroorzaken.

Verschijnselen van hoofdpijn uit de nek (cervicogene hoofdpijn)

Wat zijn de verschijnselen van hoofdpijn vanuit de nek:

• De pijn wordt meestal aan een kant gevoeld rondom uw hoofd of in de nek.
  • De pijn is drukkend, knellend of als een strakke band om het hoofd.
  • De pijn is licht tot matig.
  • De spieren van de schouders, nek en schedel zijn vaak extra gevoelig.
  • U kunt uw hoofd minder ver draaien dan normaal